TASCA 7: AVALUACIÓ VS QUALIFICACIÓ
A UN PASSET CADA VEGADA MÉS A PROP DE SER MESTRES
L'arribada de desembre durant tota la meua vida com a estudiant ha significat la clausura d'un quatrimestre. El d’aquest any, concretament, ha sigut un tant diferent: ple d'incerteses i incògnites, però també ple d'aprenentatge i de la superació del qual n'estic prou orgullosa.
Com a futura docent d'Educació Física, les assignatures de l'especialitat, sincerament, sempre han sigut les que més il·lusió m'han fet. En aquest curs, eren Didàctica dels Jocs i Activitats Esportives i Didàctica de l'Educació Física. A més a més, a principi del quatrimestre, guardava unes expectatives molt positives d'aquestes i, afortunadament, he de dir que no sols les han complit, sinó que les han superat.
En primer lloc, i avaluant la primera part de l'assignatura, he de comentar que valore i aprecie que s'haja donat cabuda a l'ensenyament d'aspectes teòrics i didàctics de la pilota valenciana. És important que, com a futurs mestres, adquirim un bagatge sòlid d'aquest esport clau en la nostra cultura per tal de saber com incloure'l a les nostres sessions. Així mateix, és molt bonic que se li rendisca homenatge a través dels plans d'estudis de l'especialitat del nostre grau, ja que d'aquesta manera ajudem a que perpetue en el temps.
Respecte a la tasca docent de Dani, el professor encarregat de jocs, he de dir que es nota la seua entrega a aquest esport i la labor docent. A més a més, marca molt la difèrencia el fet que ell disfrute ensenyant allò que més li agrada, ja que transmet motivació i confiança a l'alumnat. També he de destacar la seua predisposició a fer possible que experienciàrem nous escenaris diferents al gimnàs, al qual estem més acostumbrats, i poguérem realitzar una visita al trinquet per poder viure "des de dins" l'esport de la pilota valenciana. En definitiva, un treball molt ben fet, Dani.
Quant a Irene, més del mateix. Ha impartit el bloc d'activitats esportives d'una manera molt dinàmica i participativa. M’ha agradat molt que des de la primera classe propiciara el repàs de continguts relacionats amb l’assignatura d’anteriors cursos i, una vegada anàvem descobrint i experimentant els jocs modificats i esports alternatius, fera un recordatori dels aspectes principals d’aquests. Cal destacar, també, la seua predisposició a ajudar-nos en tot el que necessitem relacionat amb les oposicions, ja que constitueixen una part molt important i decisiva en la carrera de mestres, i és d’agrair saber que podem comptar amb el suport de professionals de la docència.
Respecte als meus companys i companyes, tot són aspectes positius els que tinc per comentar. He de dir que hi ha molt bon rotllo entre totes i tots, la qual cosa dóna molt de dinamisme a les activitats. Sobretot en el meu grup de treball de la Unitat Didàctica, he de dir que les meves companyes són molt treballadores i entregades a la tasca. És molt gratificant treballar amb elles, ja que cadascuna aporta aspectes a millorar o diferents punts de vista a tindre en compte i, a més a més, hi ha molt de respecte i escolta a les opinions que no compartim. Aleshores, tot i que encara està en procés, estic convençuda de que farem un bon treball de la unitat didàctica.
En relació a la forma d’avaluar (Unitat Didàctica, blog, examen amb apunts…), estic prou d’acord amb els percentatges, però pense que s’hagués pogut prescindir de l’examen, ja que considere que solament a través de l’avaluació continua s’hi pot contemplar el treball i el procés d’aprenentatge de l’alumnat. No obstant això, sé que el professorat està amb el seu dret per considerar necessària la realització d’aquesta prova.
Pel que fa al blog, m’ha paregut molt enriquidora aquesta ferramenta, ja no sols per tractar d’una manera diferent aspectes relacionats amb l’assignatura, sinó per desenvolupar la meua competència digital, la qual, en una societat on la presència de les noves tecnologies és més que evident, serveix per apropar i estar amb contacte més estret amb famílies, alumnat i companys de treball. Estic segura de què en un futur vaig a emprar-la com a futura docent per tal de posar a la disposició dels meus estudiants recursos complementaris d’una manera atractiva.
Per últim m’agradaria comentar com ha sigut l’assistència a classe en el model híbrid a causa de la COVID-19. Per una part, m’he trobat més còmoda pel que fa als espais de classe i he pogut focalitzar millor l’atenció en les explicacions del professorat; per l’altra, però, he pogut observar (o eixa és la sensació que he tingut) un augment de càrrega de treball a casa. Si hi hagués alguna cosa que proposaria, seria major coordinació entre docents universitaris per gestionar les tasques i que no se’ns acumularen, perquè a major nombre de tasques, menor és la qualitat d’aquestes a l’hora d’entregar-les totes al mateix temps.
No obstant, entenc que aquest curs ha sigut extraordinari i la situació era un poc imprevisible. Em quede en tot allò bo (que no és poc) i em prepare per experimentar una de les millors etapes de la carrera: les pràctiques.
Ens veiem prompte,
SALUT A TOTES I A TOTS, BONES FESTES I FELIÇ ANY NOU!
ISABEL.
Moltes gràcies Isabel per les teues reflexions i propostes de millora de l'assignatura. Prenc nota!
ResponElimina